Китайська ієрогліфічна писемність - виняткове явище серед сучасних писемностей. Будучи однією з найдавніших на землі, вона налічує понад три з половиною тисячоліть, а деякі вчені вважають, що ієрогліфи існують вже близько 6000 років. Повідомляє портал N+1.
Ієрогліфічні писемності, які були винайдені практично у всіх осередках древніх цивілізацій - на Близькому Сході, в Південній Азії, Китаї, Центральній Америці, зникли, залишивши після себе деякі пам'ятники. І тільки китайська ієрогліфічна писемність на протязі всієї своєї історії змогла пристосуватися до мінливих умов розвитку китайської цивілізації і залишатися складним, але прийнятним для Китаю засобом письма.
Китайська писемність складається з більш ніж 60 тисяч ієрогліфів. За складністю вивчення китайська мова посідає перше місце. У сучасному Китаї існує дві системи письма: стара - Веньянь і сучасна - Байхуа, остання відрізняться спрощеністю багатьох ієрогліфів, а також додаванням в мову нових ієрогліфів, що позначають такі слова як комп'ютер, мобільний телефон і т.д.
Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
Пенсіонери ВПО можуть отримати солідну надбавку: що для цього потрібно
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Значення ієрогліфічної писемності в розвитку китайського суспільства величезне. Иероглифика, ставлячись до числа настільки ж мудрих, як і дивовижних породжень народу, являє собою невід'ємну, органічну частину китайської культури і мистецтва.
Саме завдяки цій писемності зафіксовані, збережені і через тисячоліття донесені до нас скарби китайської духовної культури, твори античної цивілізації, багатющі літературні пам'ятники і пам'ятники стародавньої філософської думки.
Ієрогліфічне письмо таїть в собі невичерпні можливості для вираження абстрактних і багатопланових понять, різних відтінків думки.
Однією з особливостей ієрогліфічного тексту є те, що сенс слів нерідко розкривається не в точних і обмежених рамках, а за подібністю, за суміжністю, а іноді і по протилежності. І тому китайський текст часом немов домислюється читачем.
Слово, виражене ієрогліфом, багатогранно, і навряд чи можливий односторонній або однозначний підхід до нього.
Ця особливість ієрогліфічної писемності часом створює чималі труднощі в розумінні справжнього сенсу, і ці труднощі найбільш відчутні, коли доводиться мати справу зі старими ієрогліфічними текстами, в яких взагалі не було ніяких розділових знаків.
У 221 році імператор Цинь Шихуанді спростив і уніфікував писемність. Він заборонив регіональні варіанти. Сьогодні, у мільярдів китайців, які говорять на різних діалектах, єдина писемність. Але один і той же знак читається по-різному, наприклад "ліс", який вимовляється як "му" в Пекіні, "мо" в Шанхаї, "мук" в Кантоні, "кі" в японській мові і "Наму" в корейській мові.
Китайською писемністю через її складності володіють тільки освічені люди. Починаючи з ХХ століття, уряд намагається перетворити писемність і створити фонетичне написання.
Китайське традиційне письмо відрізняється тим, що ієрогліфи записуються зверху вниз, а стовпці йдуть справа наліво. Така форма листа називалася вертикальної. Однак в XX столітті китайці стали використовувати "європейський варіант" листи - горизонтальний зліва направо.
У давнину китайці використовували для письма черепахові панцирі і кістки тварин. Подібні записи були названі цзягувень. Серед інших матеріальних носіїв древнекитайского письма відомі вироби з бронзи, так само бамбукові і дерев'яні пластини. Надалі, коли китайці створили папір, записи стали робитися на паперових сувоях, а іноді і на шовкових тканинах.
Одним з головних елементів китайського письма є каліграфія - мистецтво зображення слів. Навчання каліграфії процес трудомісткий, що вимагає величезного терпіння і наполегливості. Каліграфія - це вже не просто лист, це своєрідний малюнок, що вимагає гармонії руху і духу.
У каліграфії є свої правила і закони. Всі ієрогліфи пишуться за допомогою горизонтальних і вертикальних ліній, які наносяться одним рівним рухом. Здавалося б, це легко, проте, щоб стати справжнім майстром в каліграфії потрібно наполегливо займатися протягом багатьох років.
Про те як розвивалася Китайська писемність в лекції Казанської "Курилки Гутенберга" розповідає Сінсін Чень - асистент кафедри китаєзнавства і культури Далекого сходу Інституту міжнародних відносин, історії та сходознавства КФУ (до 2015 року), філолог і сходознавець.
Нагадаємо, загадка стародавньої китайської культури Саньсиндуй.
Як повідомляв портал "Знай.uа", Азія вміє дивувати, як приємно, так і не дуже. Мабуть, флагманом різного роду тілесних утіх є Японія.Пересічному європейцю деякі традиції цій частині світу здаються абсолютно дикими, але для азіатів вони є невід'ємною частиною культури.
"Знай.uа" писав, дізнайтеся про неймовірні дивацтва Піднебесної.