Дно світового океану і звичайно морські простори встелені останками затонулих кораблів, деяким - вже тисячі років.
Підводні рифи і скелі, потужні хвилі, людський фактор та інші причини призводили і, можливо, будуть приводити до катастроф на морських просторах. Навіть двадцяте століття з його сталевими і міцними кораблями, блискавичним зв'язком і радарами не рятували судна від загибелі.
Ми розповімо про найвідоміші судна у світовій історії, які поглинула вода.
"Титанік" - головна морська катастрофа XX століття
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень
Є умова, вводять ліміт на 30 днів: що буде з тарифом на світло з 1 грудня
Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти
Цей британський лайнер заслужив звання найвідомішого затонулого корабля в світі.
Ще до пуску на воду газети і журнали називали "Титанік" непотоплюваним, і за справу - трюм і нижні палуби були оснащені герметичними дверима, а подвійне дно дозволяло зберігати плавучість при течі.
Здавалося б, зустріч з айсбергами була звичайною загрозою. Але для Титаніка вона стала фатальною.
Командування "Титаніка" і уявити не могло важких наслідків від зіткнення з льодами. До того ж потрібно було дотримуватися графіка і йти на високій швидкості.
На п'ятий день своєї подорожі з британського порту Саутгемптон до Нью-Йорка, в ніч на 15 квітня 1912 року, "Титанік" зіткнувся з айсбергом. Було темно, і перешкоду вчасно просто не помітили. Довгі пробоїни дозволили воді заповнювати трюми вище перегородок. Через два з половиною години корабель поглинула морська безодня. Через нестачу шлюпок близько півтори тисячі осіб не вижили і потонули у водах океану.
"Донья Пас" - зіткнення порома з танкером
Після краху "Титаніка" найбільшою морською катастрофою в мирний час стала загибель філіппінського порома "Донья Пас". Пором був побудований японцями і після багатьох років експлуатації проданий в Філіппіни.
Так що на момент аварії "Донья Пас" служила людям уже два десятиліття.
Бідна азіатська країна до останнього використовувала судно на своїх внутрішніх морських лініях.
Навігаційних приладів на ньому не було, на капітанському містку в момент катастрофи знаходився всього одна людина - учень матроса, а інша команда в кубрику дивилася телевізор і пила пиво.
20 грудня 1987 року "Донья Пас" зіткнулася з танкером "Вектор" з нафтопродуктами на борту. Екіпаж танкера, до речі, теж не виявив особливої пильності і професійного ставлення до своїх обов'язків - спроб заздалегідь змінити курс він не прийняв.
Танкер загорівся, обидві потерпілі сторони почали йти під воду, а пасажири в паніці намагалися врятуватися, але на поверхні моря вже розливалося паливо, що горить.
Пізніше з'ясувалося, загиблих було майже 4,5 тисячі. Вижило в катастрофі тільки 24 пасажира.
"Адмірал Нахімов" - зіткнення двох суден
Незважаючи на вік, "Адмірал Нахімов" здійснював круїзи без аварій та подій. Він успішно перевозив пасажирів на далекі відстані, аж до Куби і Саудівської Аравії. Знос судна давав про себе знати, і в Наприкінці 1986 року його планували списати з балансу Чорноморського пароплавства.
Людський фактор - ця причина катастроф не врятує навіть якщо в розпорядженні буде вся сучасна система навігаційних приладів. Таким прикладом стала історія краху радянського пасажирського пароплава "Адмірал Нахімов".
Увечері 31 серпня 1986 року, здійснюючи рейс з Новоросійська в Сочі, "Адмірал Нахімов" перетнувся курсом з іншим кораблем - суховантажем "Петро Васев". Сталося це через неузгоджені дії екіпажів: пасажирський лайнер злегка змінив свій курс, а капітан "Петра Васев" не врахував цього і вчасно не звернув уваги на екран радіолокаційної обстановки.
Суховантаж протаранив "Адмірала Нахімова". Лайнер сильно накренився, через що спустити шлюпки на воду було неможливо. "Адмірал Нахімов" пішов під воду всього лише через 8 хвилин після зіткнення. Пасажири в поспіху рятувалися на плотах або вплав, хтось внаслідок паніки навіть не встиг вибратися з кают і коридорів, а багатьом не вистачило навіть рятувальних жилетів. Понад 400 людей з 1200 знаходилися на борту не вижили в цю злощасну ніч.
USS Arizona
Це найвідоміша корабельна аварія в Сполучених Штатах Америки. Arizona була потоплена під час японського нападу на Перл-Харбор в роки другої світової війни.
За іронією долі, президент США Франклін Рузвельт відправив цей корабель на Гаваї, щоб уберегти від японської агресії, але 7 грудня 1941 року USS Arizona опинився на дні океану.
В цілому Штати втратили 1 117 співробітників військово-морського флоту разом зі своїм кращим кораблем.
За офіційними даними, затоплення Arizona було викликано вибухом порохових льохів.
Arizona став плаваючим меморіалів жертвам Перл-Харьора.
Нагадаємо, в мережі показали фантастичні знімки затонулих кораблів.
Як повідомляв портал "Знай.uа", донині існують маловідомі факти про Титанік, які намагалися приховати.
Також "Знай.uа" писав, опубліковано рідкісні фото сумно відомого "Титаніка".