Як свідчить знаменитий французький вчений і письменник XVII століття Блез Паскаль, багатомісні пасажирські екіпажі були пущені в Парижі ще в 1662 році при "королі-сонці" Людовику XIV.
Саме з подачі Паскаля герцог де Роанне створив у той період акціонерне товариство для реалізації цього проекту.
Так 18 березня 1662 року в Парижі відкрився перший маршрут громадського пасажирського транспорту, названого згодом омнібусом, що означало – "для всіх". Це була восьмимісна карета, яка їздила на кінній тязі.
Терміново біжіть до супермаркету, поки не почалися тривалі відключення світла: що потрібно купити кожному українцеві
Пенсіонери ВПО можуть отримати солідну надбавку: що для цього потрібно
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень
Є умова, вводять ліміт на 30 днів: що буде з тарифом на світло з 1 грудня
Омнібус комбінував функції візника і диліжанса: як візник, омнібус перевозив пасажирів в місті; як диліжанс, омнібус був маршрутним транспортним засобом, що перевозять велику кількість пасажирів на далекі відстані.
Проте, в основному вона призначалася "для осіб, які не мають можливості користуватися паланкіном або каретою". Незабаром після цього власті, поміркувавши, заборонили їздити в омнібусах людям низького звання.
Пізніше багатомісні пасажирські кінні екіпажі різних конструкцій використовувалися і в інших містах. Однак масове поширення омнібуса почалося тільки в XIX столітті.
Лондонська газета від 4 липня 1829 року писала:
"Новий транспортний засіб, названий омнібусом, початок ходити між Паддінгтоном і Сіті".
Ця лінія вважається початком історії лондонського автобуса.
У Нью-Йорку омнібуси, як і в Лондоні, з'явилися в 1829 році. Незабаром приклад Нью-Йорка пішли інші американські міста: Філадельфія 1830 році, Бостон 1835 році і Балтімор в 1844 році.
Більш того, саме омнібуси допомогли розширити географію міст - мешканцям околиць стало простіше добиратися до центру.
Однак монополізм омнібуса тривав недовго: вже в тридцятих роках 19 століття в містах з'явилися перші конки, які в свою чергу будуть замінені трамваями.
В даний час в ряді європейських міст омнібуси виконують функцію транспорту для туристів. А в місті Санта-Клара на Кубі омнібуси досі використовуються як міський транспорт.
Нагадаємо, яким був перший позашляховик Porsche.
Як повідомляв портал "Знай.uа", у Польщі вперше стали використовувати нафту для освітлення вулиць. Нафта надходила з району Карпат.
Також "Знай.uа" писав, про 10 найдивніших винаходів з минулого.