105 років тому лайнер "Титанік" вийшов у море для проведення ходових випробувань. Вони пройшли успішно.
Кіль "Титаніка" заклали не верфях фірми "Харленд енд Волфф" Куінс-Айленде біля Белфаста у Північній Ірландії, 31 березня 1909 року. Судно будували за допомогою найбільшого у світі портального крана, поруч з ыншим лайнером "Олімпіком".
Над лайнером працювали 2 роки, і 31 травня 1911 року, коли "Олімпік" вирушив у свій перший рейс через океан, "Титанік" спустили на воду
Через 10 місяців, 2 квітня 1912 року "Титанік" успішно пройшов ходові випробування, що проводилися під наглядом чиновників міністерства торгівлі, які за британськими законами про торговому флоті, були головною контрольною інспекцією.
Мобілізацію в Україні посилять: ТЦК змусять працювати ефективніше
Всіх чоловіків змусять встановити "Резерв+": які зміни чекають мобілізацію
Пенсія зросте майже на 1000 грн: хто може сподіватися на підвищення
Долари можна продавати? Що буде з курсом в Україні після приходу Трампа
Існує гіпотеза, яка докорінно змінює історію катастрофи. Вона належить дослідникам Робіну Гарднеру і Дан Ван дер Вату. Вони вважають, що насправді загинув зовсім не "Титанік", а "Олімпік".! Обидва корабля були побудовані майже одночасно і на тих же верфях. Але з перших же днів "Олімпік" переслідували невдачі. Ледь корабель спустили на воду, він тут же врізався в дамбу.
Після того як "Олімпік" під час плавання кілька разів потрапив в аварію, він заслужив репутацію "проклятого". Страхові компанії стали відмовлятися укладати договори на його страховку. І тоді власнику судна прийшло в голову під ім'ям "Титаніка" пустити "Олімпік" в плавання по Атлантиці. Стака була на те, що страхова компанія не запідозрить ніякого підступу, і, якщо судно зазнає катастрофи, в кишенях у його власників виявиться цілих 52 мільйони фунта стерлінгів!
Здавалося, їх план був просто геніальним. Подбали і про безпеку пасажирів і екіпажу "проклятого" корабля, вирішивши послати слідом за уявним "Титаніком" інше судно, яке нібито випадково виявиться на місці катастрофи і підбере пасажирів, які терплять лихо. Щоб не викликати підозр, "рятувальне" судно мало відчалити від пристані через тиждень після того як лже- "Титанік" піде в плавання. Однак, судновласники прорахувалися: катастрофа трапилася через три дні ...
Що ж стосується справжнього "Титаніка", то, як вважають Гарднер і Ван дер Ват, він більше 20 років благополучно плавав під іншим ім'ям спочатку у складі Королівських морських сил, потім в складі флотилії "Уайт Стар лайн" і був списаний на берег в 1935 році.