Згідно із Законом "Про захист прав споживачів", кожен з нас може повернути або обміняти товар протягом 14 днів з моменту покупки. Бувають ситуації, коли чек втрачається, але це не є перешкодою.
Звичайно, з чеком набагато простіше обміняти товар, адже це головне підтвердження покупки. Без наявності продавці можуть відмовити, але це порушує права споживачів. Процедура повернення в цій ситуації відрізняється, тому що потрібно надати факти купівлі без чека.
Спочатку варто звернутися до касира і пояснити ситуацію, магазин повинен знати, що робити в таких випадках. У покупця можуть попросити написати заяву про отримання копії товару. Що в ньому потрібно зазначити:
- назва торгової точки
- реквізити продавця
- особисті дані покупця
- опис товару, який повертають
- дата купівлі
- дефекти товару та час їх виявлення
- повна вартість
- відмітка про відсутність або втрату чека
- дата звернення
- підпис покупця
Якщо магазин відмовляється, то можна звернутися до суду. Довести факт покупки без чека нелегко, але можливо. Підтвердженням можуть бути інші документи – гарантійний талон, технічний паспорт, штрих-код на упаковці, бонусна картка, свідоцтво інших покупців, записи з камер та інше.
Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень
Коли йдеться про покупку онлайн, при поверненні доведеться написати листа на ім'я продавця про те, чому товар потрібно обміняти чи повернути. В даному випадку не потрібний чек, адже є квитанції, які завжди зберігаються в онлайн-банкінгу. Продавець має відповісти протягом 30 днів, а у разі відмови - заплатити 1% вартості товару за кожен день затримки.
Нагадаємо, "Хотіли 60 грн, а послуга – безкоштовна": українець поскаржився на байдужість "Київстару"